Măsuri asumate

Icon

Măsuri pentru anul școlar 2011-2012


1) Fotografia organizării startul anului școlar

a. Procent  copii în școli autorizate sanitar: peste 92%

b. Procent posturi acoperite: putem spune că avem 100% din posturi acoperite.

Mai sunt 22 de posturi din peste 300 000 care la această oră nu au ocupanți din motive obiective, dar situația celor 22 de posturi va fi rezolvată până marți dimineața.

– Acest procent este cu atât mai îmbucurător cu cât am avut în acest an o exigență sporită. Estimez că în lipsa acestor măsuri de exigență zeci de mii de cadre didactice sub standardele de pregătire necesare. În sistem avem la catedră:

– Titulari – 79,48%

– Suplinitori – 18,72%

– Pensionari – 1,21%

– Personal didactic asociat – 0,60%

c. %manuale pe bănci 99%, așa cum am promis, în acest an școlar se rezolvă și problemele legate de manualele pentru minorități puțin numeroase. 100% dintre copiii de clasa I au manuale noi.

d. Situația rechizitelor pentru copii: Ministerul oferă rechizite gratuite unui număr de 650000-700000 de copii. Majoritatea județelor vor finaliza distribuirea până la termenul legal, 1 octombrie. În unele județe aceste rechizite sunt pe băncile copiilor, sunt situații speciale în Botoșani și Vâlcea, unde procedurile legale de achiziție durează, dar și acolo rechizitele vor fi distribuite în timp util.

2) Măsuri pentru anul școlar 2011-2012

Aceste măsuri, pe care le voi prezenta sintetic astăzi, au fost cuprinse într-o foaie de parcurs, un document în premieră, care a fost distribuit tuturor cadrelor didactice din țară și prelucrat la nivelul inspectoratelor școlare.

Această foaie de parcurs cuprinde măsuri cu aplicabilitate imediată și de natură să aducă rezultate concrete pe termen scurt, mediu și lung, pe trei axe:

a) reducerea absenteismului școlar, deopotrivă al elevilor cât și al cadrelor didactice,

b) îmbunătățirea competențelor de lectură,

c) primii pași înspre transformarea evaluării într-un instrument standardizat cu scopul de orientare și optimizare a învățării.

 

 

a. absenteismul elevilor și cadrelor didactice: obiectivul este prevenirea, monitorizarea și reducerea absenteismului. Foaia de parcurs prevede măsuri concrete care să fie aplicate în cadrul fiecărei școli, cu accent pe învățământul liceal și profesional. Vreau să subliniez că în acest domeniu măsurile concrete vor fi adaptate la nivelul fiecărei școli, directorii fiind primii responsabili de, așa cum spuneam, prevenirea, monitorizarea și reducerea absenteismului. Trebuie să ne distanțăm de imaginea directorului-jupân cu spate politic, și împreună să impunem imaginea directorilor apropiați de elevi și părinți, apropiați de nevoile comunității care își înțeleg responsabilitățile uriașe de pe umerii lor.

b. îmbunătățirea competențelor de lectură: prin aceste măsuri impunem o intervenție imediată și unitară la nivelul întregului sistem și având beneficiari toți elevii. Concret, la clasele I-IV se introduce ora de lectură distinctă în orar, cu activități specifice elevilor de clasa I și a II-a. Pentru clasele V-VIII în cadrul orelor de limba română sunt alocate minim două secvențe în structura lecției pentru alfabetizare în înțelegerea textului. În cadrul tuturor ariilor curriculare se vor introduce din acest an secvențe care vor duce la alfabetizare în înțelegerea textului specific ariei curriculare respective. De asemenea am introdus obligativitatea momentului ortografic, inclusiv la clasele de liceu.

c. transformarea evaluării într-un instrument standardizat cu scopul de orientare și optimizare a învățării:

la început de an școlar după două săptămâni de recapitulare, la disciplinele indicate în foaia de parcurs, elevii vor susține o evaluare inițială, a cărei structură unitară va fi asigurată de Centrul Național de Evaluare și Examinare. Obiectivele acestei evaluări sunt optimizarea predării și învățării în funcție de nivelul constatat și reprezintă de asemenea, un prim pas înspre personalizarea învățării. Rezultatele acestor evaluări nu sunt publice, și nu duc, așa cum a fost sugerat în presă, la ierarhizarea elevilor sau a claselor.

Accentuez aici importanța acestor evaluări în ceea ce-i privește pe elevii de clasa a XI-a și a XII-a, în vederea examenului național de bacalaureat. Pentru acești elevi, rezultatele evaluării se vor regăsi în fișe standardizate ale elevului, semnate de profesori, diriginte și director și luată la cunoștință de părinte sau tutore. În această fișă se vor regăsi eventualele elemente de risc în vederea bacalaureatului și mijloacele de adaptare a programului de învățare pentru creșterea șanselor la bacalaureat. Astfel dimensionăm corect relația părinte-elev-profesor. De asemenea astfel ne propunem să eliminăm iluzia că bacalaureatul poate fi luat de oricine, oricum.

-În videoconferința de ieri s-au mai transmis inspectorilor școlari generali următoarele sarcini:

· Exerciții de evacuare în caz de cutremur sau incendiu în prima săptămână de școală și ulterior semestrial.

· Ședințe cu părinții la nivelul claselor în prima săptămână de școală.

· Evitarea unor situații de impunere părinților de auxiliare, caiete de exerciții, culegeri și alte elemente neobligatorii.

· Interzicerea oricăror tentative de politizare a primei zi de școală.

· În vederea organizării săptămânii „Școala Altfel” (2-6 aprilie 2012), în care se vor desfășura activități extrașcolare, artistice, sportive sau de voluntariat, am solicitat implicarea părinților.

· în fiecare școală să fie intonat imnul național la începutul festivităților de deschidere a anului școlar, atât partea melodică precum și versurile celor patru strofe obligatorii.

Filed under: Argumente, Masuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Video

Categorii

RSS COGITUS

  • Impactul Universității Babeș-Bolyai în economia municipiului Cluj-Napoca în anul 2015 octombrie 17, 2018
    Universitatea, mai mult ca orice altă instituție sau organizație, poate impulsiona dezvoltarea economică și s… restul » The post Impactul Universității Babeș-Bolyai în economia municipiului Cluj-Napoca în anul 2015 appeared first on Cogitus.
  • Cluj-Napoca – analiza economiei locale aprilie 13, 2018
    Economia municipiului se află într-un stadiu avansat în procesul de evoluție de la economia industrială la o eco… restul » The post Cluj-Napoca – analiza economiei locale appeared first on Cogitus.
  • Calitatea vieții în Cluj-Napoca aprilie 13, 2018
    Parte a procesului de reevaluare a Planului Strategic de Dezvoltare al Municipiului Cluj-Napoca 2014-2020, FSPAC a r… restul » The post Calitatea vieții în Cluj-Napoca appeared first on Cogitus.
  • Acționând împreună, comunele și orașele pot crește mai mult și durabil martie 12, 2018
    În ultimii ani, o parte a orașelor mari din România, între care Cluj-Napoca și Timișoara s-au dezvoltat în mod a… restul » The post Acționând împreună, comunele și orașele pot crește mai mult și durabil appeared first on Cogitus.
  • Criza refugiaților cu plusuri și minusuri | O punere în perspectivă septembrie 29, 2015
    Ultimele două luni au marcat probabil una dintre turnurile migrației din Europa. Imagini cu trenuri supraaglomera… restul » The post Criza refugiaților cu plusuri și minusuri | O punere în perspectivă appeared first on Cogitus.
  • China Housing at the Nexus iunie 1, 2015
    The Chinese housing industry is at the nexus of several force fields pulling and pushing people all over the world. The h… restul » The post China Housing at the Nexus appeared first on Cogitus.
  • De ce ar trebui să alegem primarii în două tururi de scrutin mai 4, 2015
    Există un acord larg în literatura de specialitate privind rolul central al guvernării locale pentru calitatea de… restul » The post De ce ar trebui să alegem primarii în două tururi de scrutin appeared first on Cogitus.
  • It’s Time to Turn the Tables on Russia aprilie 14, 2015
    There is a great deal of analysis and positing of Russia’s nest steps in Ukraine. There is no shortage of experts willi… restul » The post It’s Time to Turn the Tables on Russia appeared first on Cogitus.

Arhiva articole

septembrie 2011
L M M J V S D
« iul.   oct. »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
%d blogeri au apreciat asta: