Măsuri asumate

Icon

Lista cu principalele proiecte care vor fi realizate in parteneriate public-private


Guvernul a aprobat o lista cu principalele proiecte care vor fi realizate in parteneriate public-private, a anuntat premierul Emil Boc la finalul sedintei Executivului. Pe lista se afla proiecte de constructie a unor autostrazi, centuri ocolitoare, hidrocentrale, termocentrale, poduri, canale, locuinte, spitale si penitenciare. „Aceste proiecte vin in completarea investitiilor realizate cu bani de la bugetul de stat sau cu fonduri europene”, a precizat Boc. Premierul a invitat, recent, investitorii chinezi sa construiasca autostrazi si hidrocentrale in parteneriate public-private. Vezi in text lista cu proiectele care vor fi realizate in parteneriate public-private.

In domeniul transporturilor

* Autostrada Comarnic-Brasov. Romania are la activ un esec resunator in ceea ce priveste lucrarile de la tronsonul Comarnic-Brasov. Consortiul Vinci-Aktor ar fi trebuit sa proiecteze, sa finanteze si sa construiasca Autostrada Comarnic-Brasov, urmand ca, pe o perioada de 30 de ani, sa administreze cei 55 de kilometri ai tronsonului. Insa, consortiul a renuntat, pe ultima suta de metri la aceste lucrari, motivand lipsa de fonduri. Contractul era estimat la 4,7 miliarde de euro. Acum se cauta noi investitori.

* Autostrada Sibiu-Pitesti. In ceea ce priveste autostrada Sibiu-Pitesti, autoritatile se chinuie sa gaseasca surse de finantare. Este singurul tronson din Coridorul IV Pan-european Nadlac-Constanta pentru care nu au fost identificate, pana acum, surse de finantare. Celelalte tronsoane vor fi realizate cu fonduri europene, insa finantarea pentru tronsonul Sibiu-Pitesti este foarte dificila din cauza costurilor extrem de ridicate, estimate la circa 3 miliarde de euro. Romania a cerut finantare de la Comisia Europeana si pentru tronsonul Pitesti-Sibiu, insa nu a venit niciun raspuns favorabil in acest sens.

* Autostrada Ploiesti-Buzau-Sibiu. In august 2008, a fost selectata firma Louis Berger Group sa realizeze studiul de fezabilitate si asistenta tehnica.

* Autostrada Targu-Mures-Iasi-Ungheni. Autostrada va realize o noua traversare a Carpatilor Orientali, suplinind astfel cele 2 traversari existente (DN 12C si DN15). Va avea o lungime de 306 km. In acest an, vor fi finalizate studiile de fezabilitate.

* Centura de sud a Bucurestiului, in regim de autostrada

* Centura de nord a Bucurestiului, in regim de autostrada

In domeniul energiei

* Hidrocentrala Tarnita-Lapustesti. Realizarea centralei cu acumulare prin pompaj Tarnita-Lapustesti presupune asigurarea de fonduri de investitii de peste 1,164 miliarde euro (fara TVA) si este prevazuta a se face prin atragerea in mod transparent a capitalului privat al companiilor cu bonitate si forta financiara. Stadiul actual SC Hidroelectrica a angajat prin procedura de licitatie restransa, un consultant general (Asocierea Deloitte Consultanta SRL, HydroChinaZhongNan Engineering Corporation, Banca Comerciala Romana SA) pentru servicii de consultanta juridice, financiare, comerciale si tehnice in vederea selectarii de investitori si a infiintarii societatii comerciale si tehnice in vederea selectarii de investitori si a infiintarii societatii comerciale. Pentru realizarea obiectivului Tarnita-Lapustesti. Contractul de consultanta in valoare de aproximativ 5 milioane euro a fost semnat pe 25 august 2010.

* Unitatile 3 si 4 de la centrala de la Cernavoda. Pentru realizarea acestui proiect estimat la 4 miliarde euro a fost creata societatea ENERGONUCLEAR. Actionariatul ENERGONUCLEAR era format din: Nuclearelectrica SA 51%, RWE, GDF SUEZ, ENEL, CEZ, cate 9,15% iar ARCELOR MITTAL si IBERDROLA cate 6,2%. CEZ, RWE, GDF Suez si Iberdrola s-au retras din proiect. Nuclearelectrica a preluat actiunile companiilor care s-au retras din proiect, ramanand alaturi de Arcelor Mittal si Enel. In prezent, Nuclearelectrica cauta noi investitori fiind dispusa sa vanda o mare parte din actiuni astfel incat sa ramana cu o participatie de doar 40%.

* Termocentrala Doicesti. La Doicesti se doreste realizarea unui grup nou de condensatie de cca. 250 MW, pe carbune din tara si din import. Exista o scrisoare de interes din partea CMEC-China (n.red. China National Machinery & Equipment Import & Export Corporation ), privind o eventuala participare ca investitor la acest proiect. In cazul unui rezultat negativ exista posibilitatea ca centrala Doicesti sa fie inchisa si sa se treaca la valorificarea acesteia. Pana atunci, SC Termoelectrica SA a demarat deja demolarea grupului nr. 7 de 200 MW (retras deja din exploatare). Pentru constructia grupului de la Doicesti, compania Termoelectrica a purtat cu mari hopuri, din 2008 pana anul trecut, discutii cu Mechel, grup rus cu activitati in metalurgie si sectorul minier. In cele din urma, Mechel s-a retras de la negocieri.

* Interconectorul AGRI. Prin proiectul AGRI, vor fi aduse gaze din Azerbaidjan catre Europa. Gazele vor fi furnizate pe ruta Baku (Azerbaidjan)-Kulevi (Georgia)-Constanza (Romania). Gazele din Azerbaidjan vor fi lichefiate in Kulevi si apoi transportate prin Marea Neagra pana in Constanta unde va avea loc un proces de delichefiere prin terminaul LNG. Intr-o prima faza, a putea fi livrate intre trei si opt miliarde metri cubi, urmand sa creasca la circa 20 de miliarde de metri cubi de gaze. In proiect sunt implicate patru state: Azerbaidjan, Georgia, Romania si Ungaria, acestea punand bazele unei companii de proiect cu sediul la Bucuresti.

In domeniul mediului

* Amenajarea canalului Siret-Baragan, care are o valoare aproximativa de 200 de milioane de euro.

In domeniul dezvoltarii regionale

* Proiectul ECO din cartierul Ghencea Bucuresti, care se intinde pe 100 de ha si care vizeaza constructia a 10.000 de locuinte si infrastructura necesara acestora

* Proiectul Esplanada, un proiect de 800-900 de milioane de euro

* Proiectul Dunare-Bucuresti (in parteneriat cu Ministerul Transporturilor), „Este un proiect care a fost abandonat, dar valoarea lui nu trebuie sa fie uitata”, a spus Boc

* Podul rutier peste Dunare in judetele Tulcea-Braila (in parteneriat cu Ministerul Transporturilor)

In domeniul sanatatii

* Sase spitale regionale de urgenta in Timisoara, Cluj Napoca, Targu Mures, Iasi, Craiova si Bucuresti.

In domeniul Justitiei

* Un penitenciar

sursa: hotnews.ro

Reclame

Filed under: Masuri, Perspective

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Video

Categorii

RSS COGITUS

  • Impactul Universității Babeș-Bolyai în economia municipiului Cluj-Napoca în anul 2015 octombrie 17, 2018
    Universitatea, mai mult ca orice altă instituție sau organizație, poate impulsiona dezvoltarea economică și s… restul » The post Impactul Universității Babeș-Bolyai în economia municipiului Cluj-Napoca în anul 2015 appeared first on Cogitus.
  • Cluj-Napoca – analiza economiei locale aprilie 13, 2018
    Economia municipiului se află într-un stadiu avansat în procesul de evoluție de la economia industrială la o eco… restul » The post Cluj-Napoca – analiza economiei locale appeared first on Cogitus.
  • Calitatea vieții în Cluj-Napoca aprilie 13, 2018
    Parte a procesului de reevaluare a Planului Strategic de Dezvoltare al Municipiului Cluj-Napoca 2014-2020, FSPAC a r… restul » The post Calitatea vieții în Cluj-Napoca appeared first on Cogitus.
  • Acționând împreună, comunele și orașele pot crește mai mult și durabil martie 12, 2018
    În ultimii ani, o parte a orașelor mari din România, între care Cluj-Napoca și Timișoara s-au dezvoltat în mod a… restul » The post Acționând împreună, comunele și orașele pot crește mai mult și durabil appeared first on Cogitus.
  • Criza refugiaților cu plusuri și minusuri | O punere în perspectivă septembrie 29, 2015
    Ultimele două luni au marcat probabil una dintre turnurile migrației din Europa. Imagini cu trenuri supraaglomera… restul » The post Criza refugiaților cu plusuri și minusuri | O punere în perspectivă appeared first on Cogitus.
  • China Housing at the Nexus iunie 1, 2015
    The Chinese housing industry is at the nexus of several force fields pulling and pushing people all over the world. The h… restul » The post China Housing at the Nexus appeared first on Cogitus.
  • De ce ar trebui să alegem primarii în două tururi de scrutin mai 4, 2015
    Există un acord larg în literatura de specialitate privind rolul central al guvernării locale pentru calitatea de… restul » The post De ce ar trebui să alegem primarii în două tururi de scrutin appeared first on Cogitus.
  • It’s Time to Turn the Tables on Russia aprilie 14, 2015
    There is a great deal of analysis and positing of Russia’s nest steps in Ukraine. There is no shortage of experts willi… restul » The post It’s Time to Turn the Tables on Russia appeared first on Cogitus.

Arhiva articole

aprilie 2011
L M M J V S D
« mart.   mai »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
%d blogeri au apreciat asta: